Kako tjelovježba utječe na zdravlje kože (i ideje za aktivnosti)

Tjelovježba bi trebala biti dio svakodnevice, ali često zbog drugih obaveza pada u drugi plan. Iz tog razloga nije loše povremeno se podsjetiti na to koje sve pozitivne učinke redovita fizička aktivnost ima na cijeli organizam, a tako i najveći ljudski organ – kožu.

Fizički učinak tjelovježbe možda neće biti odmah vidljiv, ali poanta je u dugoročnim efektima. Utrenirano tijelo (i um) donosi razna olakšanja – smanjuje napetost mišića, omogućuje bolju opću pokretljivost i prokrvljenost, unosi ravnotežu u funkcioniranje organizma, a utječe i na blistavost kože. Tjelovježba pospješuje cirkulaciju tako da i najmanje kapilare dobivaju više krvi što koži daje svježiju boju. Ulazak kisika osigurava vitalan rad krvnih žila. Znojenjem se na tijelu pročišćavaju pore i otklanjaju nečistoće. Međutim, bitno je imati na umu da bi oni s osjetljivijom kožom trebali odmah nakon treninga uskočiti pod tuš kako bi se spriječila mogućnost iritacije kože. Vježbanje je iznimno važno i jer potiče obnovu stanica i doprinosi vitalnosti kože.[1]

Ako smo vam uspjeli "zapaliti" iskru motivacije, u nastavku donosimo i konkretne prijedloge sportova uz koje možete započeti svoj aktivni(ji) stil života. Bilo da ste početnik ili već imate iskustva s tjelovježbom, ove će vam aktivnosti pomoći na putu prema boljoj fizičkoj, ali i duševnoj spremi. Posljedično, utjecat će i na svježiji izgled kože!

Sportski početnici, krenite s tenisom

Tenis je odličan odabir za sportske početnike zbog toga što tenis mogu trenirati svi, bez obzira na godine. Može se trenirati samostalno! Dovoljan je reket, par loptica i zid ili s društvom ako više volite imati nekoga uz sebe tko će vas motivirati i poticati na nastavak tjelovježbe. Osim fizičke aktivnosti, tenis je odličan za mentalno jačanje. To je sport u kojem pobjeđuje onaj koji bolje predviđa kretanje drugog igrača. Dobivanje poena u tenisu može dugo potrajati i zbog toga je idealan za sve koji uz tijelo žele poraditi na svojoj strpljivosti.

Opustite se uz baletne pokrete

Nemojte misliti kako u baletu mogu uživati isključivo visoki i vitki. Balet je iznimna prilika za aktivno spajanje plesa i tjelovježbe, a ujedno i u potpunosti razgibava i isteže napete mišiće. Počnite s baletom ako ste među onima koji ne žele prvenstveno smršaviti, već žele osigurati svom tijelu bolju rastezljivost i smanjiti ukočenost. Rješavanje stresa zagarantirano je uz klasičnu glazbu i poznate taktove "Orašara" ili "Labuđeg jezera" Čajkovskog.

Penjanjem uvježbajte koordinaciju uma i tijela

Za one koji su u nešto boljoj fizičkoj spremi, aktivan početak jeseni mogu ostvariti penjući se do vrha! Ili barem do vrha dvorane. Jačanje gornjeg dijela tijela, ali i vježbanje spretnosti idealna su kombinacija za one spremne na osvajanje visina. Za sve one koji obožavaju adrenalin dodatna motivacija, nakon osvajanja vrha, može biti i uzbudljivo spuštanje s užetom!

Nastavite plivati u hladnijim mjesecima

Ljeto je završilo i plivanje u moru ili rijeci je za većinu nas, stvar (bliske) prošlosti. Međutim, ne biste trebali u potpunosti odustati od plivanja. Odlazak na bazen se u nekim situacijama čini kao previše pripreme, ali čim se uhodate u svoju novu rutinu, bolovi u leđima će nestati i ponovno ćete se buditi svježi i odmorni, baš kao i tijekom ljeta.

Ustrajte, upaljenost mišića je privremena

Neka vas upaljeni mišići tijekom prvih tjedana treniranja ne odvrate od cilja. To je samo znak da ste se pokrenuli i da napredujete! Umjesto odustajanja, radije se opremite gelovima namijenjenima za opuštanje mišića i bolju pokretljivost zglobova. Jedan od minerala ključnih u razdoblju pojačane aktivnosti je magnezij. Iznimno je važan za funkcioniranje mnogih procesa u tijelu, a kao faktor sudjeluje u čak 325 enzimatskih reakcija.[2] Osim što ga možete suplementirati oralnim putem, magnezijem tijelo možete opskrbljivati i putem kože, odnosno transdermalno. Suplementacija putem kože potvrđeno je uspješna metoda i poželjna praksa u svim životnim razdobljima, a posebice kod jače fizičke aktivnosti.

Gel ili ulje s magnezijem koža brzo apsorbira pa je učinak boli u pravilu momentalno ublažen. Primjenjivi su kod sportske masaže i oba se nanose laganim kružnim pokretima tri do četiri puta dnevno. Ako se osjećate ukočeno prije treninga slobodno na bolno mjesto nanesite Ice gel i pokušajte u tom slučaju ipak malo poštedjeti upaljene mišiće. Kod težih oblika upala bolnih na dodir dobro je iskoristiti Glukozamin gel obogaćen glukozamin sulfatom, mentolom i kamforom koji efikasno pomaže oporavku mišića.

------------------

[1] Jeret Peter, Exercise for healthy skin https://www.webmd.com/skin-problems-and-treatments/acne/features/exercise pristupljeno 16.7.2021.

[2] Kass, L.; Rosanoff, A.; Tanner, A.; Sullivan, K.; McAuley, W; Plesset, M: Effect of transdermal magnesium cream on serum and urinary magnesium levels in humans: A pilot study https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5389641/ pristupljeno 19.7.2021.